guitARevolution

20/09/2024 /20h/ ДИСТРИКТ – БИРО /Novi Sad/
Bulevar Despota Stefana 5

Multimedijalni projekat „guitARevolution” prezentuje publici savremenu umetnost gitare u potpuno novim okvirima tzv. proširene stvarnosti (AR=augmented reality) u skladu članstva Grada Novog Sada u UNESCO Mreži kreativnih gradova u 2024. godini. U saradnji dva grada: Novog Sada i Sarajeva, i dva festivala gitare: „Vojvodina guitar festa“ i „Sarajevo International guitar Festivala“ projekat predstavlja nastup i saradnju umetnika iz navedenih gradova kroz izvođenje otvorenih, grafičkih partitura i slobodne improvizacije. Muzički ansambl koji čine: Marija Rašić (gitara), Karolina Bater (flaute), Svetlana Petrović (flauta) i Adnan Alagić (gitara) će u saradnji sa AR umetnikom Dejanom Ilićem kreirati jedinstveni audio-vizuelni performans inspirisan grafičkim partiturama. Tokom performansa, publika će moći putem svojih mobilnih telefona, kroz objektiv svoje kamere, da prati vizuale koji će reagovati i menjati se pod uticajem muzike koja se izvodi, te na taj način oblikovati koherentnu audio-vizuelnu umetničku celinu.
Projekat se realizuje sredstvima Uprave za kulturu Grada Novog Sada.

Marija Rašić

Marija Rašić (Beograd, 1998) Završila je master studije klasične gitare na Muzičkoj akademiji Franc List u Budimpešti u klasi prof. Jožefa Etvoša, a osnovne studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Vere Ogrizović. Predavala je gitaru i kamernu muziku u osnovnoj i srednjoj muzičkoj školi Davorin Jenko u Beogradu. Želeći da proširi svoje znanje o ranoj muzici i istorijskoj interpretaciji, uporedo sa osnovnim studijama završava i srednju muzičku školu Josip Slavenski, odsek za ranu muziku – instrument lauta, u klasi prof. Darka Karajića. Aktivno nastupa kao solista i član različitih ansambala na baroknoj lauti, teorbi, arhi lauti i baroknoj gitari. Sem ka ranoj, Marija gaji poseban interes i ka modernoj muzici. Izvodi muziku savremenih kompozitora i organizuje projekte kroz koje naručuje i premijerno izvodi dela naših i stranih kompozitora. Ističu se projekti Karika – mađarsko-srpska saradnja kompozitora i izvođača (koncerti u SKC, Beograd i Tekelijanum, Budimpšta) i Gitarizacija – Nova muzika za gitaru savremenih srpskih kompozitora (koncerti u Konaku Kneginje Ljubice, Beograd i MŠ Isidor Bajić, Novi Sad). Nastupala je na mnogim koncertima u zemlji i inostranstvu među kojima se izdvajaju: serija koncerata kao solista sa Segedinskim simfonijskim orkestrom 2022. godine u Šolti sali (Budimpešta), Korzó kući muzike (Segedin) i Domu umetnosti (Kanjiža), solistički koncert na BorGuitar festivalu u Italiji, solstički koncert klasične gitare i laute u Staklenoj dvorani – Müpa Budapest, solistički koncert Balkansko lice gitare u okviru festivala Akademia Gitary: Festiwal 2019 u zamku Kórnik u Poljskoj, solistički koncert na Naissus Guitar Festivalu u Nišu… Tokom školovanja aktivno je učestvovala na mnogim međunarodnim festivalima i usavršavala se na master-časovima kod nekih od najeminentnijih gitarista današnjice. Osvojila je više od 40 nagrada na takmičenjima, a ističu se: 1. mesto na Sinaia internacionalnom festivalu gitare u Rumuniji 2015. godine, 1. nagrada na BorGuitar Festival-u u Italiji 2016. godine, 1. mesto na Guitar Art festival-u u Beogradu 2014. godine, 1. nagrada na Naissus Guitar Festival-u u Nišu 2018. i 2019. godine, 2. mesto na Young Virtuosos takmičenju u Sofiji, Bugarska 2016. godine… Dobitnik je više nacionalnih i stranih stipendija među kojima su: George Karagiozis/Manolis Hadjiemmanouil stipendija za Volterra Project 2021 (Italija), Stipendija Akademia Gitary: Festiwal-a (Poljska), stipendija fonda Tempus Public Foundation – Stipendium Hungaricum za studije u Mađarskoj, Stipendija za izuzetno nadarene učenike i studente Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.

Karolina Bater

Karolina Beter (Karolina Bäter) posle studija blok- i traverso flaute u Holandiji (klase Walter van Hauwe i Barthold Kuijken) specijalizovala se za izvođenje kamerne muzike na istorijskim instrumentima. Dobitnica je nagrada na takmičenjima Deutscher Musikwettbewerb, Penderecki takmičenju i osvaja četvrto mesto na međunarodnom Gaudeamus takmičenju. Kao član ansambala MAE i The Roentgen Connection, Studio 6, New Trinity Baroque Karolina nastupa na koncertnim podijumima i festivalima širom Evrope, Rusije i SAD, te učestvuje u radio-televizijskim i CD produkcijama za RTS digital, Radio Beograd, BBC kao i za izdavačke kuće Lindoro, unsounds i konkurrent. Od 2007. do 2014. učestvuje u pozorišnjim predstavama sa holandskim ansamblima De Veenfabriek i Het Veemtheater kao i sa ansamblom Andcompany iz Berlina. Kao solista Karolina je gostovala sa Ansamblom Renesans, Zagrebačkim Solistima, ansamblima New Trinity Baroque, Holland Baroque i sa Filharmonijom Skoplja. Redovno je pozivana da svira u baroknim orkestrima kao što su elbipolis Hamburg, Neues Barockorchester Berlin, Märkisch Barock, Potsdamer Kantorei, Berlin Baroque, Aris&Aulis, Concerto Brandenburg, Camerata Allegra, Ensemble Fritz. Na poziv Beogradske Barokne Akademije, France Baroque i Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu Karolina je držala masterklase na istorijskim flautama. 2018. godine Karolina Beter je upotpunjavala obrazovanje sa masterom u specijalizaciji na istorijskim flautama renesansnog, klasičnog i romantičkog perioda na Univerzitetu Umetnosti u Berlinu (UdK) u klasi Kristof Huntgeburta (Christoph Huntgeburth). Od 2023. godine predaje istorijsku flautu na odseku za ranu muziku muzičke škole MŠ „Josip Slavenski“ u Beogradu.

Svetlana Petrović

Svetlana Petrović (Beograd, 1980) Srednju muzičku školu “Josip Slavenski” je završila u klasi prof. Ljubomira Dimitrijevića a 2005. godine diplomirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Laure Levai-Aksin. Nastupala je solistički i u različitim kamernim ansamblima na festivalima u Srbiji i u inostranstvu. Redovni je učesnik radionica i član ansambla violiste i kompozitora Szilarda Mezeija, koji se bavi aleatorikom i slobodnom improvizacijom. Dugogodišnja saradnja rezultirala je mnogobrojnim nastupima na festivalima (Ring Ring, Domboš fest), snimanjem pozorišne muzike za predstavu Pod mlečnom šumom – Ujvidek Szinhaz, kao i brojnim CD izdanjima (Nad/Reed za Red Toucan Records – Quebec). Usavršavala se na kursevima kod čuvenih flautista kao sto su Janoš Balint, Pierre Yves Artaud, Itzzes Gergely i mnogi drugi. Pedagoškim radom se bavi još od studentskih dana. Svoje iskustvo i znanje je delila sa đacima u Muzičkoj školi u Subotici, Muzičkoj školi “Josif Marinković” u Vršcu i Muzičkoj školi u Kamniku (Slovenija). Pedagoškim radom se i dalje bavi u muzičkoj školi „Stanislav Binički“ u Beogradu.

Adnan Alagić

Adnan Alagić (Bihać, 1990) u rodnom gradu završava Osnovnu i Srednju muzičku školu. Diplomirao je 2013. godine na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, odsek gitara, u klasi doc. Alexander Swetea. Drugi ciklus studija završava 2022. godine u klasi van. prof. Šehu Đanija. Tokom školovanja aktivno nastupa i koncertira u Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Italiji te učestvuje na federalnim i internacionalnim takmičenjima u kategorijama solo gitare i kamerne muzike. Dobitnik je nagrada na: Sarajevo International Guitar Festival 2015 – 1. nagrada, XVII otvoreno Federalno takmičenje učenika i studenata muzike – Specijalna nagrada, Omiš guitar fest 2015 – 1. nagrada, Montenegro International Guitar Competition 2016 – 1. nagrada, International Guitar Festival Tremolo Skopje 2011 – 2. nagrada (laureat). Delovao je kao član Sarajevo Guitar Quarteta, koji je zabeležio zapažene rezultate. Na području kamerne muzike trenutno deluje sa gitarskim duom MAS. Na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu angažovan je kao student demonstrator 2017. godine, a od 2018 do 2022. godine je zaposlen kao asistent na Odseku za gudačke instrumente i gitaru – smer gitara. Trenutno obavlja funkciju Višeg asistenta na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Pored koncertnih aktivnosti držao je majstorske radionice na “Ljetnoj školi gitare u Bihaću”, projektu “Muzički dijalog za 10”, masterclass za studente Muzičke akademije Univerziteta Crne Gore.

Dejan Ilić

Dejan Ilić je multimedijalni umetnik u oblasti primenjene umetnosti i dizajna, koji veruje u jedinstvene i snažne vizuelne identitete. Njegovi omiljeni alati su koncepti, komunikacija i drugarstvo. Na početku svoje karijere postao je asistent na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Nakon što je osvojio nagradu za eksperimentalni dizajn plakata “Dualizam,” otišao je u Norvešku da radi sa pop-art umetnikom „Hariton Pushwagner“, na poziciji kreativnog direktora za vizuelne sadržaje i narative i kao veza za međunarodne odnose. Kasnije je angažovan kao umetnički direktor od strane kompanije „Made in America Production“ u Oslu (Norveška), i „Showup! Entertainment“ u Stokholmu (Švedska). Po povratku, započinje rad u školi za dizajn „Bogdan Šuput.“ Dejan je osnivač Metroplex 2022.2122 digitalne platforme za umetnost, koja povezuje kustose i umetnike iz Srbije i Japana. Realizovao je preko pedeset projekata u oblasti grafičkih komunikacija i medijske umetnosti, sa izložbama u zemljama poput Japana, SAD, Norveške, Tajlanda, Velike Britanije, Austrije, Turske, Bugarske, Hrvatske i Kipra. Nedavne izložbe: „Sleeping in Peace“ (Hirošima, Japan), „Crushing“ (Tokio, Japan), „SubsEQueNt“ (Times Square, Njujork, SAD), „Art On Loop“ (Njujork, SAD; London, Velika Britanija), „Our Imaginative Boundaries“ (Bangkok, Tajland), „Metroplex 2023.2122“ (Nagoja – Osaka – Tokio, Japan), „Zeniteum :: 2022″ (Novi Sad, Srbija), “Snap To Grid“ (Los Anđeles, SAD) i „Crystal Dynamics“ (Redwood City, SAD).

http://www.dejanilic.design